Karykaturadek – wrzesień 2019

karykaturzysta Opalenica Wielkopolska karykatury event wesele

Karykaturadek, to maskotka Karykatury.com. Narysowanego, uśmiechniętego klauna poznają osoby pozujące na eventach do karykatur, więc wciąż z nami podróżuje. Przy okazji na pamiątkę jest fotografowany w różnych miejscach Polski, które odwiedzamy

Podróże karykaturzysty

Wrzesień, to tradycyjnie jeden z naszych najbardziej pracowitych miesięcy roku. Dużo podróżujemy i na eventach mnóstwo rysujemy karykatur. Niedawno szef Karykatury.com, najbardziej rozchwytywany karykaturzysta w kraju, w 5 dni odwiedził 4 miejsca Polski, spędzając za kierownicą średnio 400 km dziennie. Codziennie inny event i nocleg w innym hotelu. Był tuż obok granicy z Białorusią, potem odwiedził północną Wielkopolskę, stąd w góry świętokrzyskie, a potem w najwyższe góry Polski, Tatry. A to tylko jeden przykładowy tydzień września.

Karykatury na drewnianych sklejkach

W Janowie Podlaskim (tu jest ta znana stadnina koni) nasz karykaturzysta rysował na zamku. Odbywała się tu uroczysta gala, 100-lecie firmy z branży drzewnej. Zaproszono gości firmy, nie tylko z Polski. A ponieważ jak już wiemy, to firma z branży drzewnej, karykaturzysta rysował specjalnym czarnym flamastrem na jednym z produktów tej firmy: sklejce, przyciętej do formatu A4. Karykatury były potem wkładane do specjalnie wykonanych, tekturowych kopert z pieczęcią na awersie. Kolejka chętnych jak zwykle, od początku do samego końca rysowania. I jak zwykle zbiorowe wybuchy śmiechu na widok karykatur i radość z otrzymanej pamiątki.

karykaturzysta Janów Podlaski karykatury event wesele

Karykaturzysta Janów Podlaski karykatury na firmowy event, wesele

Nie tylko na papierze

Rysowanie na innym podłożu niż papier (karton) zdarza się dosyć rzadko. Rysowaliśmy już na T-shirtach, płóciennych torbach na zakupy, na płytkach glazury (to dla gości firmy która je produkuje) i na piankowych tekturkach. Można więc czasem pokusić się na oryginalność, o ile karykaturzysta jest w stanie rysować inaczej niż zwykle, a efekt będzie bardzo dobry. Chodzi o duże doświadczenie i pewną rękę. O maksymalne zmniejszenie ilości kresek, jakie trzeba postawić aby powstała kolejna karykatura. Najszybszemu karykaturzyście wystarczy minuta, aby taka karykatura powstała. Z karykatury.com wyjątkowo to możliwe.

Podróży ciąg dalszy

Rysowanie we wnętrzach za wielkimi szybami, zza których siedzący za stołami podziwiają krajobraz górski lub morskie fale… Na pewno takie eventy mile się wspomina, szczególnie gdy jeden od drugiego dzieli kilka dni. Raz rysujemy w górach na południu Polski, zajadając się oscypkami, niedługo potem nad samym brzegiem Bałtyku, obok latarni morskiej. Szkoda, że nie słuchać wtedy szumu morskich fal, ale muzykę z głośników. Podróżowanie jest wpisane w zawód artysty eventowego, choć wiele osób często nie zdaje sobie z tego sprawy. Niektórzy martwią się, czy profesjonalny karykaturzysta dojedzie kilkaset kilometrów na event, jakby to był karykaturzysta uliczny, pracujący stacjonarnie, wciąż w jednym miejscu.

karykaturzysta Szczyrk karykatury event wesele

Karykaturzysta Szczyrk karykatury w Szczyrku – wesele, firmowy event

We wrześniu firmowy event w warszawskim hotelu na Okęciu uświetniła nasza dwuosobowa grupka karykaturzystów. Podobnie (ale w innym składzie osobowym) rysowaliśmy w Wiśle (tej na południu Polski, znanej m.in. dzięki Adamowi Małyszowi). A jak trafiamy na event lub targi czy konferencję do Wisły (średnio raz – dwa razy w roku), trafiamy do wielkiego Hotelu Gołębiewski. We wrześniu byliśmy też w innych miejscach Polski, ale jak zwykle tekst ilustrujemy trzema zdjęciami z Karykaturadkiem. Byliśmy też w Opalenicy (Wielkopolska) na wieczornym evencie pewnej ogólnopolskiej firmy mającej siedzibę Poznaniu. W tym samym hotelu, gdzie do Euro 2012 szykowała się piłkarska reprezentacja Portugalii, z Ronaldo na czele. Można powiedzieć, że nasz karykaturzysta nocował po sąsiedzki z Ronalno, choć nie w tym samym czasie.

Karykaturadkowa przerwa

Czytelnicy śladzący naszego bloga moga zapytać, dlaczego zrobiliśmy dłuższą przerwę w opisywaniu podróży naszych i Karykaturadka. Najpierw byliśmy nieprawdopodobnie zapracowani, ale pstrykaliśmy i gromadziliśmy zdjęcia. Niestety pół roku temu nowy komputer niespodziewanie fiknął, grzebiąc na wieki sporą ilość materiałów, w tym wszystkie zdjęcia z Karykaturadkiem, które nie zdążyliśmy pokazać na Karykatury.com. Nadal będziemy jednak robić mu zdjęcia i co jakiś czas będziemy je pokazywać w naszym serwisie. Dzieki temu poznacie, jakie kolejne miejsca Polski odwiedziliśmy. Dowiecie się kolejnych ciekawostek z zawodowego życia karykaturzysty eventowego.